'Door deze levende herinnering zien en voelen we hoe het was met Veerle in ons midden'

Veerle is op 8 maart 2023, net 13 jaar, overleden aan een ongeneselijke hersentumor. In deze clip uit de hele film die Stichting Living Memories van Veerle en ons maakte zie je, prachtig gefilmd en invoelend geïnterviewd door Suzanne, één van hun getalenteerde vrijwilligers, hoe Veerle dacht en leefde. Eigenlijk precies zoals ze was; een vrolijke tiener die, ondanks haar slechte lot, intens genoot van het normale leven.

Dit document is bijzonder én bijzonder waardevol, omdat wij onze oudste dochter en grote zus, haar onuitputtelijke energie, elke dag moeten missen. Juist tijdens de dagelijkse gesprekken aan de keukentafel. Door deze levende herinnering zien en voelen we hoe het was met Veerle in ons midden. Het werk van Stichting Living Memories is voor gezinnen zoals wij, die moeten leven naast de dood van een kind, ontzettend waardevol.

Julia's verhaal

'Een enorm waardevol document is het geworden voor de toekomst.'